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Dr.-Ing. Ahmad Alhaj Ahmad

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Otto-Berndt-Straße 2
64287 Darmstadt

2004 – 2008 Promotion im Bereich „Flugzeugtechnik“. Thema
der Dissertation: „Design Tailoring of Panels for Pressure Pillowing
Using Tow-Placed Steered Fibers“
Technische Universität Delft, Delft (Niederlande)
2002 – 2003 Masterstudium des Maschinenbaudesigns
Universität Manchester, Manchester (England)
1992 – 1994 Aufbaustudium der Flugzeugtechnik
Universität Aleppo, Aleppo (Syrien)
1986 – 1991 Bachelorstudium des Maschinenbaus
Universität Aleppo, Aleppo (Syrien)
07.2019 – heute Gastwissenschaftler an der TU Darmstadt
Fachgebiet Konstruktiver Leichtbau und Bauweisen
2012 – 2015 Assistenzprofessor für den Bereich „Flugzeugtechnik“. Lehrveranstaltung im Bereich „Flugzeugtechnik“ mit besonderen Schwerpunkt auf Konstruktion: „Lecturer of Composite Structures, Finite Element Method, Computer Aided Design and Stress Analysis of Aircraft Structures courses“
Universität Aleppo und Higher Institut for Applied Sciences and Technology, Aleppo (Syrien)
2009 – 2011 Ingenieur für Flugzeugtechnik. Leiter der Abteilung „Stress Analysis Group“
Scientific Studies and Research Centre, Aleppo (Syrien)
1994 – 2002 Ingenieur für Flugzeugtechnik (Design und Konstruktion von Flugzeugen)
Scientific Studies and Research Centre, Aleppo (Syrien)
Springe zu: 2021 | 2020
Anzahl der Einträge: 4.

2021

Alhajahmad, A. ; Mittelstedt, C. (2021):
Buckling and postbuckling performance of composite fuselage panels with cutouts using continuous streamline fibres.
In: International Journal of Mechanical Sciences, 212, S. 106841. Elsevier, ISSN 1879-2162,
DOI: 10.1016/j.ijmecsci.2021.106841,
[Artikel]

Alhajahmad, A. ; Mittelstedt, C. (2021):
Buckling performance of curvilinearly grid-stiffened tow-placed composite panels considering manufacturing constraints.
In: Composite Structures, 260, S. 113271. Elsevier, ISSN 0263-8223,
DOI: 10.1016/j.compstruct.2020.113271,
[Artikel]

Alhajahmad, A. ; Mittelstedt, C. (2021):
Minimum weight design of curvilinearly grid-stiffened variable-stiffness composite fuselage panels considering buckling and manufacturing constraints.
In: Thin-Walled Structures, 161, S. 107526. Elsevier, ISSN 0263-8231,
DOI: 10.1016/j.tws.2021.107526,
[Artikel]

2020

Alhajahmad, A. ; Mittelstedt, C. (2020):
Design tailoring of curvilinearly grid-stiffened variable-stiffness composite cylindrically curved panels for maximum buckling capacity.
In: Thin-Walled Structures, 157, S. 107132. Elsevier, ISSN 0263-8231,
DOI: 10.1016/j.tws.2020.107132,
[Artikel]

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